
SM-veckan i Karlstad innehöll sprint och sprintstafett i soligt väder. Sprintstafetten blev en spännande tävling där flera jagade Järla som tagit täten redan på första sträckan. Våra blåvita löpare var Klara Axelsson på första och lämnade över till Odin Ek som fick jobba för att ta upp laget och gjorde det till femte lag. På tredje sträckan var det Ingeborg Mosland och IKHP som höll ihop och gav Gustav Runefors ett jaktläge för medaljplacering med IFK Lidingö och Järla . Gustav sprang ifrån Husqvarnalaget och in mot mål såg han Lidingös löpare. Gustav gav allt och tog silverplatsen. Lidingö visade senare att de stämplat fel.
Kul att laget kunde ta medalj på sprintstafett, det var ett tag sedan.