MINI-varvet 2019 (söndag 19/5)

Likt förra året så arrangerar vi MINI-varvet på söndagen, dagen efter Göteborgsvarvet. Arrangörer behövs från alla delar av klubben, en eller par timmar bland idel glada familjer.
Anmäl er i kommentarsfältet nedan, ni behövs!

Sedan förra året arrangerar vi enbart minvarvet under söndagen, för att kunna kraftsamla våra funktionärer på vår traditionella dag. Utöver våra lopp i Skatåstrippeln är detta en av våra få fasta och pålitliga inkomstkällor till klubben. Vi hoppas därför att vi kan bli än fler funktionärer än tidigare under söndagen, varje nedlagd timme ger både betalning och ett bättre arrangemang , helt enkelt en win-win situation om vi kan bli många som dyker upp där. 

Detta är, tillsammans med Christer Westbergs traditionella rivargrupp på söndag e.m., vårt enda officiella åtagande under Göteborgsvarvsveckan, så passa på att ställa upp för klubben. 

Ansvariga från IFK:s sida för Minivarvet är Daniel Robertsson och Linda Löwegren.

MINI-Varvet Söndag
Ju fler desto bättre, men vi behöver åtminstone 40-45 personer som hjälper till under söndagen. Ju fler arbetstimmar vi gör desto bättre för både oss som får en rimligare arbetsbelastning och Göteborgsvarvet som får ett bättre arrangemang. Inte minst ger det mer pengar till klubbkassan eftersom betalning sker per arbetad timme.

Samlingsplats: Precis som tidigare år kör vi Minivarvet på den stora gräsmattan nedanför Björngårdsvillan. Minivarvet körs på samma plats lördag och söndag. Allt material finns kvar på plats under natten, det är sedan vår uppgift att efter avslutat lopp packa tillbaka materialet i containrar på platsen.

I stort är det samma upplägg som tidigare år, ca 200 m löpning, kontinuerliga starter i lagom stora grupper. Det kommer vara många som föranmält sig redan under torsdag-fredag på nummerlappsmässan och dessa skall som brukligt få en egen kassa. Vi hade fint flow i kassorna fjol och hoppas på detsamma i år.

Uppgifterna inbegriper att bygga banan (rusta upp den), jobb i anmälningstältet, start av barn heatvis, support längs banan, personal i målet med utdelning av bananer m.m. Vi behöver också två frivilliga speakers som kan hålla låda i mitten av banan.
Deltagarna får en t-shirt som berättigar till start och vi delar även ut medaljerna till föräldrarna i samband med anmälan. 

Samlingstid: Klockan 08.15 (tiden kan korrigeras något) börjar vi bygga området. I den perfekta världen är de flesta på plats då. Lite har vi gratis på Söndagen då en annan förening kört minivarvet även på lördagen, lite skyltning och delar av banan sitter uppe men det mesta är inpackat i en container. 
Bygget består bl.a. av att sätta upp vimplar, packa upp medaljer, göra i ordning anmälningstältet, sortera tröjor m.m. De som inte har möjlighet att komma såpass tidigt skall vara på plats senast 09.30, om inget annat avtalats innan.

Minivarvet skall vara färdigbyggt 09.45. Vi drar igång så fort vi är klara vilket brukar vara kring 10-tiden då det också börjar komma en hel del intresserade. Ju fler som har möjlighet att komma vid 08.15-tiden desto smidigare kommer det att gå. Undertecknade är där från ca 08.00

Avslutning sker efter städning. Sista start är 16.00, sen röjer vi kvickt upp efter oss när målet stängt. Kring 16.20 är vi därifrån (om du inte har vidare uppdrag i Christer W:s egen röjgrupp).

Mat. Det skall finnas baguetter under dagen, 1/person. Medtag egen dryck! 

Klädsel Vi har funktionärsjackor så det skall räcka till alla. Varvet har i år bytt sammarbetspartner kring kläder till New Balance. 

Göteborgsvarvshelgen är en folkfest, och de flesta som arbetar brukar uppskatta den goda stämningen och all respons man får från nöjda deltagare. En fördel med Göteborgsvarvet gentemot andra arrangemang är att vi får betalt för varje arbetad timme vilket gör att alla insatser märks i klubbkassan. En annan fördel är att ingen egentlig förkunskap krävs, det går utmärkt att bidra oavsett eller att ta med än vän/släkting som vill vara med om folkfesten. Känner du dig osäker på vad du kan bidra med så hör av dig till Daniel Robertsson eller Linda Löwegren, som är klubbens huvudansvariga för varvshelgen. 

Anmäl dig i kommentarsfältet nedan, ju förr desto bättre!

Anmälda Minivarvet söndag
1. Daniel R
2. Linda L
3. Kjell E 
4. Per R
5. Hans K
6. Jan C
7. Hans C
8. Bakkman 08.30-11
9. Stefan R kl 09
10. Emmi J
11. Peter A
12. Olivia A
13. Jakob A
14. Stefan K 1
15. Stefan K 2
16. Stefan K 3
17. Stefan K 4
18. Stefan K 5
19. Katarina I
20. Lars/Linna/Anna N
21. Lars/Linna/Anna N
22. Lars/Linna/Anna N
23. Pia J
24. Jenny J dä
25. Johanna A 12-14
26. Gustav A 12-14
27. Tove E
28. Robert E
29. Linn E
30. Vide E
31. Hannah E
32. Kopka 13-15
33. Åkerlind 13-16
34. Martin L 1
35. Martin L 2
36. Martin L 3

Anmäl ert intresse under nyheten med namn och hur många ni är så försöker vi jobba ihop ett schema. Om det finns några frågor är det bara att hojta till.

Kontaktpersoner:
Daniel Robertsson 0707431013
Linda Löwegren, 0706072593

Länk till den nyhet
Ad Ministrator
Admin a.k.a. Glenn, har postat många artiklar på hemsidan. Mest är det för att han migrerade dem från gamla webbsidan och då automatiskt fick cred för att skrivit dem...

Lämna ett svar