MINI-varvet 2016!

MINI-varvet! Snart är vi där!

Precis som tidigare år är det vi som bjuder alla barn till minivarvet på söndagen i varvsveckan. Årets datum är 22/5 och platsen är densamma, gräset nedanför Björngårdsvillan. Hoppas vi ses! Anmäl dig i nyheten nedan.

Vi har också ett mindre info-uppdrag än tidigare, i första hand är det klubbens pensionärer som ordnar detta men känner du att du vill vara med så hör av dig till mig eller skriv i nyheten nedan.

Likt senare år har vi alltså två arbetsuppgifter av olika storlek under årets Göteborgsvarvshelg. Den största och mest personalkrävande, insatsen sker under söndagen då vi har hand om MINI- Varvet.

MINI-Varvet

Vi behöver ca 50 personer som hjälper till under dagen. Förutsättningarna finns därmed för att göra ett bra jobb och dra in pengar till klubbkassan. Ju fler arbetstimmar vi gör desto bättre för oss.

Samlingsplats

: Precis som ifjol kör vi Minivarvet på den stora gräsmattan nedanför Björngårdsvillan. Minivarvet körs också på samma plats under lördagen, men då i GMOK:s regi. Alltså finns allt material på plats och tält och bana är utsatt, det är sedan vår uppgift att efter avslutat lopp packa tillbaka materialet i containrar på platsen.

I stort är det samma upplägg som tidigare år, ca 200 m löpning, kontinuerliga starter i lagom stora grupper. Det är många som föranmält sig redan under torsdag-fredag på nummerlappsmässan och dessa ska som fjol få en egen kassa. Vi ska också ha ytterligare en eller två kassor i år när det är som mest tryck. Vi hade fint flow i kassorna fjol och hoppas på detsamma i år.

Uppgifterna inbegriper att ev bygga banan (rusta upp den), jobb i anmälningstältet, start av barn heatvis, support längs banan, personal i målet med utdelning av bananer m.m. Vi behöver också två frivilliga speakers som kan hålla låda i mitten av banan.

Deltagarna får en t-shirt som berättigar till start och vi delar även ut medaljerna till föräldrarna i samband med anmälan.

Samlingstid

: Klockan 08.15 (tiden kan korrigeras något) börjar vi bygga området. I den perfekta världen är de flesta på plats då. Lite har vi gratis då man kör minivarvet även på lördagen, lite skyltning och delar av banan sitter uppe men det mesta är inpackat i en container.

Bygget består bl.a. av att sätta upp vimplar, packa upp medaljer, göra i ordning anmälningstältet, sortera tröjor m.m. De som inte har möjlighet att komma såpass tidigt skall vara på plats senast 09.30, om inget annat avtalats med mig innan.

Minivarvet skall vara färdigbyggt 09.30 så vi kan dra igång senast 10.00. Ju fler som har möjlighet att komma vid 08.15-tiden desto smidigare kommer det att gå. Undertecknad är där från ca 08.00

Avslutning

sker efter städning. Sista start är 15.00, sen röjer vi kvickt upp efter oss när målet stängt. Kring 15.30 är vi därifrån (om du inte har vidare uppdrag i Christer W:s egen röjgrupp).

Mat

. Det skall finnas baguetter under dagen, 1/person. Medtag egen dryck! Om det blir varmt (vilket känns långt borta nu) men vi hoppas på sol.

Klädsel

Vi har funktionärsjackor så det skall räcka till alla men vi kan vara någon jacka kort. Ta gärna med fjolårets tröja om du har så vi blir enhetliga. Jag får förmodligen lite extra t-shirts när inte jackorna räcker till.

Anmäl dig i kommentarsfältet nedan eller till mig på tfn 0706072593.

Anmälda Minivarvet

1. Linda L

2. HK

3. Maria A

4. Lars/Jenny

5. Martin

6. Fagerström

7. Fagerström

8. CW

9. Stefan R

10. Kjell R

11. Flakberg

12. Flakberg

13. Kjell E

14. Per A

15. Per H

16. Per H

17. Per H

18. Annika A

19. Kinell

20. Kinell

21. Kinell

22. Kinell

23. Kinell

24. Daniel R

25. Marie R

26. Erixon

27. Erixon

30. Sandra P

31. Per R

32. Ekberg

33. Ekberg

34. JGH

35. Eneljung

36. Eneljung

37. Noborn

38. D Grahn

39. Fredrik P

40. Åsa/Jonas

41. Fredrik E

42. Annika A

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

Göteborgsvarvshelgen är en folkfest, och de flesta som arbetar brukar uppskatta den goda stämningen och all respons man får från nöjda deltagare. En fördel med Göteborgsvarvet gentemot andra arrangemang är att vi får betalt för varje arbetad timme vilket gör att alla insatser märks i klubbkassan. En annan fördel är att ingen egentlig förkunskap krävs, det går utmärkt att bidra oavsett eller att ta med än vän/släkting som vill vara med om folkfesten. Känner du dig osäker på vad du kan bidra med så hör av dig till Linda Löwegren, som är klubbens huvudansvarige och samordnare för varvshelgen.

Kan du hjälpa till hela söndagen, eller kanske halva?

Totalt sett kan det låta som många timmar att fylla men det innebär då också att det finns en möjlighet för alla att hjälpa till någon gång under veckan/helgen.

Anmäl ert intresse under nyheten med namn och möjliga arbetstider så försöker vi jobba ihop ett schema. Om det finns några frågor är det bara att hojta till.

Med vänlig hälsning,

Linda Löwegren, 0706072593

 

2016-05-01 19:16 Christer Westberg
Kan fram till 15.00 den 22/5, i övrigt under Varvet veckan kan jag när jag behövs.

2016-05-01 21:23 Kjell E
Ej Torsdag

2016-05-03 07:12 Martin L
Vi hjälper till med ca 3 pers på minivarvet:)

2016-05-03 20:59 Stefan K
Familjen Kinell kommer tre vuxna och två barn som hjälper till. Svärfar tyckte det var så kul att hjälpa till förra året så han kommer ner från Umeå i år igen 🙂

1-2 av oss kommer får start. Resten någon timme senare. Barn och coach avviker när det är dags för lopp, vet ej när just nu.

2016-05-03 21:00 Stefan K
Stefan K>> på minivarvet söndag menade jag, men det kanske framgick av förklaringen.

2016-05-04 06:04 Stefan R
Jag hjälper till på Minivarvet.

2016-05-04 06:30 Magnus Erixon magnus.erixon@telia.com
Likt tidigare år kan jag arbeta som informatör på fredagen om ni önskar min hjälp då? Är dock inte i pensionsåldern ännu 🙂 Jag kan i så fall jobba från tidig morgon till kl 16.00.

2016-05-04 16:42 Kjell.R
kan vara med.

2016-05-04 20:21 Cicci Flakberg cicciflakberg@gmail.com
En av oss vuxna är med hela tiden på Minivarvet. Elin är med när hon inte springer. Den andra av oss är med när det funkar med övrig familjelogistik. Jag har också via mail fått anmälan från en förälder+ medhjälpare 9år (Andreasson/Persson)

2016-05-05 10:07 HK
Minivarvet

2016-05-07 07:12 Maria Asp
Tre personer hjälper till under minivarvet.

2016-05-07 18:18 Jenny o Lars
En från oss är med och hjälper till med Minivarvet!

2016-05-09 05:11 Pär Hansson
Jag + 2 till kan hjälpa till på minivarvet.

2016-05-09 06:57 Per A
Jag kan hjälpa till på minivarvet.

2016-05-09 16:19 Daniel R
Jag och Marie kommer. Får nog med oss svärfar också, även i år

2016-05-09 20:49 Johanna Erixon
Fam Erixon ställer upp med två personer till MiniVarvet!

2016-05-10 07:54 Sandra Persson sandra.persson@lindex.com
Hej, vi är med minst en vuxen och en motiverad 9-åring

2016-05-11 15:39 Per R
Jag är med till 15.00 därefter är det Christers grupp.

2016-05-11 15:59 Kajsa Ekberg kajsa.patrik@telia.com
Vi kommer 2

2016-05-11 20:01 JGH
Jag hjälper till!

2016-05-12 06:26 Tove Eneljung tove@eneljung.se
Hej!
Vi kommer 2 personer från Eneljungs och hjälper till!!

2016-05-12 20:55 Tobias Noborn
Vi kommer med en person!

2016-05-13 08:02 D Grahn
Jag hjälper till (med ett brejk för coachande vid Lilla Varvet).

2016-05-15 19:57 Fredrik P
Jag kommer.

2016-05-17 13:45 Jonas/Åsa
En av oss kommer och hjälper till.

2016-05-17 15:04 Fredrik E
Jag kommer

2016-05-18 09:07 Arvid Våg
jag kommer!

2016-05-20 18:35 Arvid Våg
Jag kommer runt kl 10 🙂

2016-05-21 07:42 hans c
kommer ca09 00

2016-05-21 19:58 Peter Asp
Kommer med två till, vi dyker upp strax efter 9. Behöver vi kan av morföräldrar innan vi kommer.

Nyheten publicerad på gamla websiten

Ad Ministrator
Admin a.k.a. Glenn, har postat många artiklar på hemsidan. Mest är det för att han migrerade dem från gamla webbsidan och då automatiskt fick cred för att skrivit dem...

Lämna ett svar